آزمون سراسري ۱۴۰۲ با چهار تغيير قطعي برگزار مي‌شود

 

آزمون سراسري ۱۴۰۲ با چهار تغيير قطعي برگزار مي‌شود

 

رييس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: چهار تغيير مهم، شامل: «حذف دروس عمومي»، «تاثير قطعي سوابق تحصيلي»، «حذف زيرگروه‌ها» و «برگزاري دو بار در سال» در آزمون سراسري ۱۴۰۲ اجرايي مي‌شود.

دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: شوراي سنجش و پذيرش دانشجو برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که مصوبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر اصلاحات آزمون سراسري ۱۴۰۲ را اجرا مي‌کند.

وي افزود: مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره تغييرات آزمون سراسري ۱۴۰۲، قانون است و طبق تاريخ تصويب نيز ما به عنوان مجري برگزاري آزمون سراسري، موظف هستيم که آن را اجرا کنيم.

رييس سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: در سازمان سنجش، در حال نگارش آيين‌نامه اجرايي آزمون سراسري ۱۴۰۲ هستيم و اين آيين‌نامه، پس از تدوين، به شوراي سنجش و پذيرش دانشجو ارايه مي‌شود، و پس از تصويب در شوراي سنجش و پذيرش، اطلاع رساني مي‌شود.

وي يادآور شد: کليات تغييرات آزمون سراسري ۱۴۰۲ پيش از اين هم به اطلاع داوطلبان رسيده است و چهار تغيير مهم در آزمون سراسري ۱۴۰۲ اجرايي مي‌شود.

دکتر پورعباس، اظهار داشت: آيين‌نامه اجرايي، پس از نهايي شدن و تصويب در مراجع ذي‌ربط، هر چه زودتر به اطلاع داوطلبان مي‌رسد و تلاش مي‌کنيم که در مدت کوتاهي آن را به تصويب نهايي برسانيم.

وي، با اشاره به چهار تغيير مهم در آزمون سراسري ۱۴۰۲، گفت: «حذف دروس عمومي»، «تاثير قطعي سوابق تحصيلي»، «حذف زيرگروه‌ها» و «برگزاري دو بار در سال» در آزمون سراسري ۱۴۰۲ اجرايي مي‌شود.

رييس سازمان سنجش، در پايان، افزود: با حذف زيرگروه‌ها، يک نمره کلي براي داوطلب در نظر گرفته مي‌شود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =