اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در رابطه با تكميل ظرفيت

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در رابطه با تكميل ظرفيت رشته‌هاي تحصيلي پذيرش صرفاً با اعمال سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ در مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي

با توجه به درخواست مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي مبني بر عدم تكميل ظرفيت پذيرش رشته‌هاي تحصيلي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ بدين‌وسيله به اطلاع كليه داوطلبان علاقمند به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي مؤسسات ذيربط (اعم از داوطلباني كه در آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام نموده و يا ننموده‌اند) مي‌رساند داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌هاي تحصيلي و مؤسسات پذيرنده دانشجو در اين مرحله مي‌توانند به لينك “جستجوي عنوان مؤسسه و كدرشته ” و همچنين به پايگاه اطلاع‌رساني مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي مراجعه نموده و ضمن مشخص نمودن رشته و مؤسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارك ذيل و با توجه به موارد مربوط از تاريخ ۹۷/۷/۱۰ لغايت ۹۷/۱۰/۳۰ به مؤسسه آموزش عالي محل پذيرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمايند.

۱- كليه متقاضيان مي‌بايست حداكثر تا تاريخ ۹۷/۶/۳۱ داراي مدرك ديپلم كامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله) يا پيش‌دانشگاهي و يا كارداني (فوق ديپلم) بوده باشند.

تبصره: در صورت امكان تشكيل كلاس براي نيمسال دوم سال تحصيلي جاري از سوي مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلباني كه حداكثر تا تاريخ ۹۷/۱۱/۳۰ موفق به اخذ مدرك پيش‌دانشگاهي و یا كارداني گردند، مي‌توانند در رشته و يا رشته‌هاي تحصيلي مربوط متقاضي شوند.

۲- كليه داوطلبان مي‌بايست در زمان ثبت‌نام از طريق مؤسسه مربوط، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰٫۰۰۰ (دويست و بيست هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي در سايت سازمان اقدام نمايند.

۳- هر داوطلب منحصراً مي‌تواند در يك گروه آزمايشي و يك كدرشته محل متقاضي شود. بديهي است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو كدرشته و يا در دو مؤسسه، اطلاعات وي از بانك اطلاعات پذيرفته‌شدگان يكي از موسسات بر اساس ضوابط اين سازمان حذف خواهد شده و هيچگونه اعتراضي در اين خصوص پذيرفته نخواهد شد.

۴- داوطلبان مي‌بايست در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طريق مؤسسات در خصوص كدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بديهي است پس از ثبت، كدرشته محل ثبت شده براي داوطلبان قابل تغيير و يا تعويض نيست.

۵- كليه متقاضيان «مرد» مي‌بايست در زمان ثبت‌نام و شركت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

۶- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در موسسه يا مركز و يا واحد آموزشي كه به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

۷- آن دسته از داوطلباني كه قبلاً در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ (مرحله شهريور ماه) قرارگرفته‌اند، چنانچه در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام و ادامه تحصيل باشند و در يكي از مؤسسات ثبت‌نام نمايند، قبولي قبلي آنها در شهريورماه لغو خواهد شد.

مدارك مورد نياز:

۱- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلي ديپلم چهارساله نظام قديم با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

۲- اصل و يا گواهي مدرك تحصيلي ديپلم نظام جديد با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش و پرورش.

۳- اصل و يا گواهي مدرك پيش‌دانشگاهي با امضاء و ممهور به مهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

۴- گواهي اخذ مدرك كارداني براي آن دسته از دارندگان مدرك ديپلم نظام جديد كه فاقد مدرك پيش‌دانشگاهي مي‌باشند.

۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ كپي از صفحات آن.

۶- اصل كارت ملي و ۲ برگ كپي از آن.

۷- شش قطعه عكس ۴×۳ تهيه شده در سال جاري.

۸- مدرك نظام وظيفه براي برادران مشمول.

كليه پذيرفته‌شدگان مي‌بايست به همراه تصوير ديپلم نظام قديم و يا گواهي پيش‌دانشگاهي خود، به «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائيديه‌ تحصيلي (ارزش تحصيلي) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصيل خود را درخواست نمايند و رسيد آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.كليه پذيرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالي محل تحصيل خود را در فرم «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» اعلام نمايند..

ضمناً داوطلبان گرامي مي‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني:www.sanjesh.org و يا با شماره‌ تلفن گوياي‌: ۴۲۱۶۳ (كد ۰۲۱) در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري فرمايند.

كاربران محترم پیام رسان های داخلی با نشانی های اعلام شده مي توانند با عضويت در كانال واحد خبر و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشوراز اخبار و مطالب مرتبط بهره مند گردند.

پیام رسان سروش: http://sapp.ir/sanjeshprnoet

پیام رسان آی گپ: https://profile.igap.net/prnoetir

پیام رسان گپ: https://gap.im/prnoetir

پیام رسان بله:  prnoetir@

پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/prnoetir

لینک جستجوي عنوان مؤسسه و كدرشته محل پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی- ۱۳۹۷

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =