راه های تقویت اعتماد به نفس داوطلبان در کنکور سراسری «بخش دوم»

راه های تقویت اعتماد به نفس داوطلبان در کنکور سراسری(۲)

بعضی ها فکر می کنند که اعتماد به نفس شانسی است و یا یک صفت ارثی است که افرادی از بدو تولد آن را با خود به همراه داشته اند و افراد دیگر فقط باید آرزوی داشتن آن را دراین دنیا درسر داشته باشند. در حالی که که این مطلب صحت ندارد و ما هر کسی باشیم ، در هر جای دنیا زندگی کنیم ودر هر سن و سالی که باشیم می توانیم اعتماد به نفس خود را به خوبی تقویت کنیم.

۱-از جملات تایید کننده ،استفاده کنید: 

یک لیست از عبارات تاییدی که در شما حس خوبی ایجاد می کند، را تهیه کرده و به خودتان بگویید:

 

من یک آدم با استعداد هستم.

من قوی هستم.

من توانایی تست زدن دارم.

من مهربان هستم.

من توانایی بالایی دارم.

من عالی هستم.

من درمحاسبات ریاضی خوب هستم.

من انسان ارزشمندی هستم.

 

بااین کارمی توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید ، به خودتان افتخار کنیدو برروی نقاط مثبت خود متمرکز شوید، نه برروی نقاط منفی . چون هیچ کس کامل نیست.

 

۲-کاملا مثبت اندیش باشید: 

تصور مثبت از خودداشته باشید ،به خصوص زمانی که شما احساس شکست می کنید به خودتان بگویید زندگی کوتاه است. تماشای کلیپ های خنده دار و الهام بخش می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. سعی کنید بیشتر باافردی که دارای تیپ شخصیتی اجتماعی هستند، درارتباط باشید ، نه افرادی که حتی نسبت به خود احساس خوبی ندارند . برای ایجاد اعتماد به نفس، در درجه اول باید به خودتان ایمان داشته باشید، تا دیگران نیز شما را باور کنند.

 

۳-با دیگران مهربان باشید: 

مهربان باشید و از دیگران مراقبت کنید ؛همیشه باعث شوید افراد دیگر نسبت به خود احساس بهتری پیدا کنند. این بزرگترین هدیه ای است که می توانید به دیگران و خود بدهید. دوست داشتن دیگران سبب می شود که شما خودتان را نیز دوست داشته باشید، با این کار اعتماد به نفس را درخود ایجاد می کنید.

 

 ۴-دستاوردهاو موفقیت های گذشته ی خود را فهرست کنید:

موفقیت های گذشته ی خود را به خاطرداشته باشید وضمن بیان آن ها درمیان جمع دوستان وآشنایان برای آنها مراسم شادی برگزار کنید.

 

۵-مشتاق باشید:

قدرت خود را شناسایی کنید، استعداد خود را دریابید و مهارت های خود را درک کنید و ازاین آگاهی  هابرای ایجاد اعتماد به نفس و افزایش آن ونیزحفظ شخصیت خود استفاده کنید.

 

دو نکته کلیدی در مورد تقویت اعتماد به نفس 

برای تقویت اعتماد به نفس خود باید دو نکته مهم زیر را حتماً مد نظر داشته باشیم:

الف-در کودکی اعتماد به نفس بالا است وبرخورد خانواده ها و نظرات آنها باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

ب-با توجه به گذشت سریع دوران زندگی اتتظار داریم افزایش اعتماد به نفس یک شبه اتفاق بیفتد اما این مطلب نیاز به زمان وتمرین فرد دارد.

 

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =