روشهایی برای برنامه ریزی و مدیریت زمان

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر برای انجام کارهای خوددچار کمبود وقت هستید و آرزو می کنید بتوانید به همه کارهای روزانه خود رسیدگی کنید. ما در سایت رتبه اولی به شما پیشنهاد می کنیم مدیریت زمان را بیاموزید.

کارها و مدت زمان لازم برای انجام آن رافهرست کنید:

اگر فکر می کنیدمی توانید تمام وظایف روزانه خود را به ذهن  بسپارید یک اشتباه بزرگ است. بهترین راه برای مدیریت زمان داشتن فهرستی از کارهای روزانه و مدت زمان لازم برای اجرای این فهرست می باشد.

کارهای روزانه را اولویت بندی کنید:

مسلما در طول شبانه روز کارهای زیادی وجود دارد که انجام آنها فوری و حیاتی است و برخی کارها را نیز می توان به زمانهای بعدی موکول کرد.یکی از عادت های غلط ما این است وقت خود را صرف انجام کارهای راحت کنیم و کارهای سخت و طاقت فرسا را به زمان های دیگرموکول کنیم. اما بهتر است بدانید برای مدیریت زمان خود باید کارهای خود را اولویت بندی کنید. وظایف و کارها را بر اساس ارزش واهمیتی که دارند در اولویت قرار دهید.

برای وقت ارزش قائل شوید:

برای هر کار به اندازه لازم وقت بگذارید و زمانی را برای استراحت خود در نظر بگیرید. اجازه ندهید زمان با ارزش به راحتی از دست شما برود. همیشه به دنبال یافتن زمانهای مرده باشید و آنها را به بهترین شکل ممکن صرف کارهای مفیدکرده وبه صورت بهینه از آن استفاده کنید.

وقت کشی راخاتمه دهید:

متاسفانه ما آدمها به وقت کشی عادت کرده ایم. اینکه ساعاتی را به کارهای بیهوده بپردازیم و یا وقت گرانبهای خود را صرف انجام کارهای بی ارزش کنیم، برای ما امری عادی وطبیعی است. انسانهای موفق کسانی هستند که هرگز وقت تلف شده ندارند. آنها از آشفتگی برنامه روزانه خود دلگیر می شوند و برای هر ساعت و هر لحظه خود برنامه ای دارند که بتوانند از زمان بهره کافی ببرند.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =