اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص زمان برگزاري كنكور سراسري سال ۱۳۹۸در مورخ ۹۸/۲/۳۱

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص زمان برگزاري كنكور سراسري سال ۱۳۹۸در مورخ ۹۸/۲/۳۱

سازمان سنجش آموزش كشور ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردي با هموطنان عزيز كه در اثر جاري شدن سيل اخير در بخش هايي از شهرها و استانهاي كشور دچار آسيب شده اند به اطلاع عموم داوطلبان محترم مي رساند تعويق زمان برگزاري آزمون باتوجه به بررسي هاي انجام گرفته در شوراي سنجش و پذيرش دانشجو و دلايل مشروحه ذيل امكان پذير نيست.

۱ـ آزمون سراسري داراي يك فرآيند طولاني مدت بوده كه بخش كوچكي از آن نرم افزاري و بخش اعظم آن عمليات فيزيكي و ميداني (مستلزم حضور داوطلبان واجد شرايط) است و به عنوان مثال بعد از برگزاري آزمون حدود بیست روز برای جمع‌آوری پاسخنامه‌ها از كل كشور، تصحيح اوراق، استخراج نتايج و اعلام نتایج اولیه زمان لازم است که در دهه اول مرداد معمولا این نتایج اعلام می‌شود، پس از آن فرآيند انتخاب رشته آغاز مي شود که این فرایند نیز بیست روز به طول می انجامد، بعد از اين مرحله لازم است فهرست اسامي متقاضيان دانشگاه فرهنگيان و يا ساير رشته هاي خاص كه داراي مصاحبه و گزينش هستند استخراج و اعلام گردد. همچنين برگزاري و تصحيح اوراق آزمون عملي برخي از رشته هاي دانشگاهي از قبيل نقاشي، ارتباط تصويري، موسيقي و … مي بايست انجام پذيرد كه این امور نیز ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد و با طی این فرایند، نتایج نهایی هر ساله پایان شهریورماه اعلام می‌شود كه در اين شرايط نيز همواره شروع ترم تحصيلي دانشجويان جديدالورود با تأخير حداقل يك تا دوهفته اي مواجه مي باشد. لذا در صورت تعويق به هر ميزان در زمان برگزاري، در مقايسه با برنامه زماني فعلي، اعلام نتايج نيز با همان ميزان با تأخير مواجه و شروع تحصيل اين دانشجويان را در ترم اول با مشكل روبرو و مسائل و مشكلات غيرقابل جبران در مديريت آموزشي ـ خدمات دانشجويي و … براي دانشگاه ها ايجاد خواهد نمود.

۲ـ تغيير زمان برگزاري آزمون سراسري باتوجه به فشردگي آزمونها در تابستان باعث تغيير در ساير آزمونها از قبيل كارداني به كارشناسي ناپيوسته، آزمون فني و حرفه اي و … كه قرار است در مرداد و شهريورماه برگزار  شود كه قطعاً اين تغييرات آشفتگي و مشكلات زيادي را براي سازمان، دانشگاهها و داوطلبان اين آزمونها به دنبال خواهد داشت.

۳ـ باتوجه به اينكه برنامه زماني آزمونهاي سازمان سنجش آموزش كشور از يكسال قبل اطلاع رساني شده و داوطلبان با توجه به وضعيت زندگي، شغل و تحصيل خود برنامه ريزي كرده اند تغيير آزمون باعث اعتراض هاي اكثريت داوطلبان خواهد گرديد.

۴ـ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان سنجش آموزش كشور پيگير جدي ارايه تسهيلات لازم براي داوطلبان آسيب ديده مستقيم از حوادث اخير از مراكز ذيصلاح است كه به محض حصول نتيجه به اطلاع داوطلبان عزيز خواهد رسيد.

در پايان از داوطلبان آزمون سراسري سال ۱۳۹۸ درخواست مي شود جهت كسب هرگونه خبر و اطلاعات لازم در زمينه برگزاري آزمون سراسري صرفاً به اطلاعيه هاي سازمان سنجش آموزش كشور كه از طريق سايت اين سازمان و هفته نامه پيك سنجش انتشار مي يابد مراجعه نمايند.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =