دانش آموزان کنکوری فرصت طلایی نوروز را از دست ندهید!

دانش آموزان کنکوری فرصت طلائی نوروزرا از دست ندهید

مطالعه در عید نوروز به چند دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، از جمله این دلایل توقف مطالعه برخی از داوطلبان است که اگر شما در آن ایام به مطالعه بپردازید حتما از بسیاری از داوطلبان سبقت می گیرید ، دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد نزدیک شدن به زمان کنکور است که در این بازه زمانی مرور مطالب خوانده شده اهمیت ویژه ای دارد. اهمیت مطالعه در عید نوروز به قدری زیاد است که حتی داوطلبانی که تا قبل از عید مطالعه ای برای کنکور نداشته اند با آغاز مطالعه از عید نوروز تا زمان کنکور به رتبه قابل قبولی دست یافته اند. بنابراین از فرصت طلایی نوروز نهایت استفاده را ببرید و با برنامه ریزی کنکور و همچنین تلاش مستمر به اهداف خود دست یابید. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع مقاله ای را که تحت عنوان روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز ، برای شما ارائه نموده ایم و تمامی نکات و روش های مطالعه خوب را ذکر کرده ایم.

تعطیلات نوروز را فقط به مرور درس ها ، تثبیت آن ، حل تمرین و تست اختصاص دهید نه به یادگیری عمیق مطالب خوانده نشده(مگر در مواردی که دیر شروع کرده باشید).

چند نکته مهم در رابطه با مطالعه در دوران نوروز ۹۸

اولین اولویت داوطلبان کنکوری ، درس خواندن است. بنابراین تا حد ممکن در نوروز منتهی به کنکور ۹۸ به مسافرت نروید و بیشترین زمان خود را به مطالعه و مرور درس ها اختصاص دهید و سعی کنید طوری برنامه و جدول زمان بندی را طراحی کنید که خارج از توان شما نبوده و انعطاف پذیر باشد. لازم به ذکر است که تعطیلات طلایی نوروز برای پشت کنکوری ها ، فقط برای مرور درس های نیمسال اول و تمرین تست های پرتکرار سال های گذشته برای تثبیت یادگیری مطالب در ذهن می باشد. جهت انجام  برنامه ریزی درسی مناسب و مطابق با توانایی خود ، برای عید نوروز می توانید به مشاور تحصیلی که تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد مراجعه کنید.

روش مطالعه در عید نوروز

در ابتدای کار یک برنامه ریزی جامع برای عید انجام دهید و سپس شروع به مطالعه کنید. در غیر این صورت دچار بی برنامگی شده و نمی توانید تا پایان تعطیلات به اهداف خود دست یابید و بیشتر درس ها نیمه تمام خواهند ماند. ولی با یک برنامه ریزی اصولی ، علاوه بر اینکه اکثر دروس خود را مطالعه می کنید ، می توانید در پایان هفته کارهایی را که در طول هفته انجام داده اید را از جدول زمان بندی خط بزنید و با این کار روحیه و انگیزه خود را دو چندان کنید چرا که هر هفته پیشرفت خود را خواهید دید. در ایام نوروز با توجه به توانایی خود ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه نموده و در کنار آن تست بزنید.

طوری برنامه ریزی کنید که حدودا ۶۰ درصد از زمان مطالعه را به دروس اختصاصی و ۴۰ درصد را به دروس عمومی اختصاص دهید. برای بازدهی بیشتر ،۱ساعت و ۴۵ دقیقه به خواندن دروس خود بپردازید وسپس ۲۰دقیقه استراحت کنید و مجددا شروع به مطالعه کنید. یکسره درس خواندن بدون استراحت بازدهی یادگیری شما را کاهش می دهد. اگر قبل از عید هنگام مطالعه درس ها از هر مبحث خلاصه ای نوشته باشید در عید نوروز کارشما راحت تر می شود. پیشنهاد ما این است که هنگام مطالعه دروس خلاصه نویسی کنید تا در زمان جمع بندی و در پایان هر روز از آن استفاده نمایید (البته همانطور که در بالا اشاره کردیم دوران طلایی نوروز مختص مرور و تثبیت یادگیری ، تمرین و تست است نه زمان یادگیری عمیق مطالب خوانده نشده). پس از مطالعه ابتدا تمرین های تشریحی و سپس تست های مربوط به آن مبحث را حل نمایید. آخر هر هفته نیز خلاصه درس هایی را که در طول هفته مطالعه کرده اید را مرور کنید.

نکته مهم: تست های دروس اختصاصی را بافاصله کمتر و دروس عمومی را حداقل یک الی دو روز بعد از مطالعه انجام دهید.

داوطلبان گرامی یکی از نکات مهم در ایام نوروز توجه ویژه به دروس عمومی می باشد زیرا تاکید ما به دلیل فرار بودن دروس عمومی بر این است که داوطلبان هر چه به انتهای سال و کنکور نزدیک تر می شوند بیشتر به دروس عمومی اهمیت بدهند. برای این کار نیز اگر قبل از عید خلاصه درس ها را تهیه کرده باشید می توانید پاراگراف های مهم را به همراه خلاصه هایی که از قبل تهیه کرده اید مطالعه نمایید تا وقت زیادی از شما نگیرد. با مطالعه و استفاده از دوران طلایی نوروز صد در صد نتیجه ی آن را هنگام  اعلام نتایج کنکور سراسری  مشاهده خواهید کرد. برای آگاهی از برنامه ریزی درسی ، با تیم رتبه اولی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =