راه های تقویت اعتماد به نفس داوطلبان در کنکور سراسری «بخش اول»

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که اعتمادبه‌نفس یکی از ابزارهای بسیار مهم و لازم برای کسب موفقیت در هر کاری  به ویژه برای شرکت درکنکور سراسری است. داوطلبانی که خود را باور ندارند ، توانایی‌های خودرا دست کم می گیرند و هر کاری را که انجام می‌دهند آن را بصورت ناتمام  رها می‌کنند و به سراغ کار دیگری می‌روند،همیشه در جمع خجالت می‌کشند و جرات ندارندکه احساس وجود کنند،از اعتماد به نفس برخوردار نیستند.

در این مقاله در رتبه اولی درباره راه کارهایی سریع برای بالا بردن اعتماد به نفس در خدمت شما عزیزان هستیم:

 

۱-موفقیت خود را قبل از شروع هر کاری برای خود تجسم کنید:

یکی از راههای بالا بردن اعتماد به نفس این است که دربدو شروع کار این احساس را درخود ایجاد کنید که به هدف رسیده اید و آن رادر ذهن خود مجسم کنید .این امر باعث قدرت درشما می شود.گفته می شود درفضاهایی که موسیقی وجود دارد گیاهان رشد بیشتری دارند.گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می تواند به شما احساس قدرت بدهد.

۲- آگاه باشید  که ممکن است دراین مسیرچند بار شکست را تجربه کنید: 

شما باید گاهی اوقات شکست بخورید، همه ما شکست را در زندگی تجربه کرده ایم . قبل از آنکه نهایتا یک نفر قهرمان شود وصاحب مدال طلا گردد ممکن است چند بار شکست بخورد وصاحب مدالی نشود. برادران رایت تاریخچه ی طولانی از شکست های پی در پی خود در ساخت هواپیما دارند و نهایتا این تلاش ها منجر به موفقیت آن ها شد.

۳-به توانایی های خود اعتماد کنید، تا پیشرفت داشته باشید:

تفکر انعطاف پذیر داشته باشید. داشتن یک ذهنیت ثابت و فکر کردن به این موضوع که شما قادر به انجام کاری نیستید، به شما کمک نخواهد کرد. شما قادر به ایجاد اعتماد به نفس نخواهید بودتا زمانی که یک اندیشه انعطاف پذیر داشته باشیدوبتوانیدچالش ها را به عنوان فرصت برای رشد تبدیل کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که از رشد ذهنی بالاتری برخوردار بوده اند ، در مواجهه با آزمون ها و چالش ها ی زندگی خود بسیار موفق تر عمل کرده اند.

۴-هیچ گاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: 

هرشخصی درزندگی تحصیلی خود نسبت به اطرافیان خوددارای قابلیت هایی است و درعین حال یک سری نقاط ضعف هم داردو ممکن است احساس کمبود کند. خودتان باشیدو آنچه را که دارید قدر بدانید، تا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید . شما لازم نیست ،خود را با کسی مقایسه کنید شما با ید بدانیدنمی به اندازه کافی خوب هستیدو می توانیدتوفیقات خوبی بدست آورید.

منتظر بخش دوم این مقاله باشید….

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =